Zdrowe menu - co tak naprawdę znaczy?

Zdrowe menu - co tak naprawdę znaczy?

Dodano: 
Zdrowe menu - co tak naprawdę znaczy?
Zdrowe menu - co tak naprawdę znaczy? Źródło: Freepik.com
Zdrowa dieta od razu kojarzy się z całkowitym ograniczeniem produktów rekreacyjnych oraz trzymaniem się sztywno wyznaczonych zasad. Czy faktycznie tak jest? Oczywiście, że nie! Zdrowe menu to przede wszystkim posiłki dostosowane do Twoich preferencji smakowych. Są one o określonej wartości odżywczej, makro i mikroelementach, które są przyczynią się do poprawy zdrowia i efektów odchudzania. Wspierają także efekty budowania masy mięśniowej czy utrzymania zdrowej sylwetki.

Zdrowa dieta, czyli jaka?

Zdrowa dieta to przede wszystkim dieta bogata w wartościowe posiłki, które są dostosowane pod względem kaloryczności oraz odpowiedniej ilości mikro i makroskładników. Zdrowe odżywianie nie musi być nudne i monotonne, a prawidłowo zbilansowana dieta zakorzeni w Tobie nowe, zdrowe nawyki żywieniowe.

W zakresie zdrowej diety, uwzględnia się również zdrowe podejście pod kątem psychicznym do żywienia. Restrykcje i kurczowe trzymanie się określonych zasad na dłuższą metę nie jest zdrowe i może przynieść wiele problemów. Zdrowa dieta to styl życia, który w większości opiera się na produktach i posiłkach pełnowartościowych, ale dopuszcza od czasu do czasu możliwość wdrożenia produktów rekreacyjnych, takich jak słodycze, czy pizza.

Co w takim razie jeść podczas zdrowej diety? W trakcie prowadzenia zdrowego odżywiania, koniecznie zadbaj o takie elementy jak warzywa, owoce, zdrowe tłuszcze, odpowiedni poziom białka w diecie (mięso chude, strączki i ryby). Nawodnienie to również element zdrowej diety. Należy pić minimum 2 litry wody dziennie, aby zaspokoić potrzeby organizmu na płyny. Wśród nich zaliczane są również kawa, herbata i soki (choć te należy unikać ze względu na dużą ilość cukru).

Skąd czerpać wiedzę o zdrowym żywieniu?

Wiedzę na temat zdrowego żywienia najlepiej czerpać z wiarygodnych blogów i poradników, które oparte są na badaniach naukowych, potwierdzających lub zaprzeczających danej tezie.

Warto również zasięgnąć porady specjalistów, jakimi są dietetyk lub ekspert w zakresie odżywiania, np.: https://akopszostak.com. Specjaliści tacy, posiadają niezbędne doświadczenie i praktykę, która pozwala na trafne określenie, które elementy zdrowego odżywiania stanowią prawdę, a które są mitem. Błądzenie samemu, zwłaszcza na początku drogi ze zdrowym żywieniem może okazać się niełatwe, szczególnie z uwagi na internetowy szum informacyjny.

Na odpowiednich stronach jest wiele e-booków, które zawierają zdrowe przepisy oraz zdrowe produkty spożywcze, na które warto zwrócić uwagę podczas codziennych zakupów.

Cheat meal - to normalne!

Każdy ma czasem ochotę na popcorn do filmu, czy lody w polewie czekoladowej. Czy na diecie jest to wskazane? Oczywiście, że tak! Jednym z takich rozwiązań, jest cheat meal.

Czym jest cheat meal? Osoby będące na diecie wcale nie muszą ograniczać do zera ulubionych potraw. Cheat meal, to posiłek rekreacyjny podczas skrupulatnie prowadzonej diety. Jest on z reguły bardziej obfity w kalorie i ma na celu rozluźnienie psychiki organizmu. Jest on także częściowo uwzględniony w dziennym bilansie kalorycznym, co dalej pozwala na kształtowanie efektów odchudzania.

Cheat meal wcale nie oznacza, że na stole króluje niezdrowe jedzenie. Jest to posiłek, który przede wszystkim lubimy i sprawia nam przyjemność. Ten zabieg pomaga wytrwać w diecie oraz uwolnić głowę. Psychika podczas trzymania zdrowego trybu życia, gra bardzo dużą rolę i od czasu do czasu warto pozwolić sobie na pewnego rodzaju odstępstwa za dni spędzone na nienagannej diecie.

Rozsądek - podstawowa zasada diety

Należy pamiętać, że zdrowa dieta to nie kara. Odpowiednie żywienie to dbałość o wartości odżywcze w każdym posiłku oraz pilnowanie odpowiedniej ilości kalorii. Zdrowa kuchnia nie musi kończyć się na kurczaku z ryżem i brokułem, jest wiele przepisów, które pokazują jak łatwo można zmienić znane fast foody w zdrowe dania.

Zasady diety powinny być przede wszystkim rozsądne, aby utrzymanie ustalonych założeń było wykonalne i pozwalało trzymać się ich podczas całego życia. Zdrowe gotowanie, to przede wszystkim kreatywność. Każdy niezdrowy posiłek można trochę zmodyfikować, aby nabrał on więcej wartości odżywczej i był lepszy dla naszego zdrowia.

Najważniejszy jest umiar i balans. Pamiętaj, że nie ma nic złego w gofrach na mieście, ważne jest długoterminowe trzymanie wskazań dietetycznych, a raz na jakiś czas posiłek typu cheat meal nie zniszczy naszych osiągnięć.

Źródło: Materiał Partnera
 0

Czytaj także