10 powodów, by przejść na dietę Sonoma. Spróbuj jej już dziś!

10 powodów, by przejść na dietę Sonoma. Spróbuj jej już dziś!

Dodano: 
Produkty spożywcze
Produkty spożywcze Źródło: Fotolia / somegirl
Dieta Sonoma to nowy i zyskujący na popularności sposób odchudzania. A przede wszystkim – zdrowa metoda żywienia. Dlaczego warto spróbować tej diety? Istnieje ku temu co najmniej 10 powodów.

Dietę Sonoma opracowała dietetyk dr Connie Guttersen. Jak przyznaje inna amerykańska specjalistka Elisa Zied, rzeczniczka American Dietetic Association, „była bardzo podekscytowana, że ​​[program dietetyczny] został napisany przez zarejestrowanego dietetyka”. – To zawsze jest na plus! – mówi.

Dieta oparta jest na zasadach śródziemnomorskiego stylu odżywiania. Jej zwolennicy uważają ją za smaczną, lekką i naprawdę atrakcyjną. Walory diety podkreśla w ten sposób także jej autorka:

– Smak jest ważnym aspektem zdrowia i utraty wagi – mówi dr Guttersen. Dodaje, że wiele diet zawodzi, ponieważ nie stawia się w nich na smak, a jedynie to, by trzymać się planu odchudzania. – W przypadku większości diet odliczasz dni do końca. Nie stają się częścią twojego realnego stylu życia – dodaje.

W dobie problemów m.in. z otyłością, chorobami serca, cukrzycą i innymi chorobami cywilizacyjnymi zdrowa dieta to podstawa. Jednak samo hasło „zdrowa dieta” dla wielu wydaje się frazesem. Co zatem świadczy o tym, że dieta Sonoma jest inna i naprawdę pomoże schudnąć oraz zachować dobre zdrowie? Mamy aż 10 powodów, by tak myśleć – poniżej wymieniamy je wszystkie.

Czytaj też:
Dieta Sonoma – śródziemnomorska metoda odchudzania. Jest pyszna i bardzo efektywna

10 powodów, by przejść na dietę Sonoma

1. Nie musisz liczyć kalorii
Nie potrzebujesz kalkulatora ani liczników do tego planu posiłków. Zamiast skupiać się na liczbach, zamieniasz złe tłuszcze na te zdrowe dla serca. Wybierz oliwę z oliwek zamiast masła. Zamiast czerwonego mięsa spróbuj ryb lub drobiu. Ciesz się świeżymi owocami i omiń desery pełne rafinowanego cukru. Jedz do syta aromatycznych warzyw. Orzechy są dobre, ale trzymaj się garści dziennie. Możesz też spożywać pełnoziarnisty chleb i wino, ale w umiarkowanych ilościach. Warto wiedzieć jednak, że chociaż liczenie kalorii nie jest zalecane, większość ludzi spożywa około 1000-1200 kalorii dziennie podczas I etapu diety, ponieważ rozmiary porcji są bardzo ograniczone. W II etapie ludzie starają się nie przekraczać 1500-2000 kcal dziennie.

2. Jedzenie jest naprawdę świeże
Nie będziesz musiał wędrować po dziale z mrożonkami ani sięgać po fast food. Nacisk kładziony jest na żywność sezonową, która jest przygotowywana w prosty, apetyczny sposób. Stwórz pyszną sałatkę ze szpinaku, ogórków i pomidorów. Dodaj klasyczne greckie składniki, takie jak czarne oliwki i ser feta – otrzymasz nieco odmienioną, szybką i lekką sałatkę grecką. Możesz także przygotować kolorową, wypełnioną warzywami porcję gazpacho z grillowanych pomidorów.

3. Nie musisz rezygnować z chleba
Poszukaj bochenka wypieczonego z pełnoziarnistej mąki. Ma więcej białka i minerałów i jest ogólnie zdrowszy niż ten z białej mąki. Spróbuj pełnoziarnistej pity zanurzonej w oliwie z oliwek, hummusie lub tahini.

4. Tłuszcz nie jest zakazany
Musisz tylko poszukać dobrego gatunkowo tłuszczu. Znajdziesz go w orzechach, oliwkach i oliwie z oliwek. Te tłuszcze (nie tłuszcze nasycone i trans ukryte w przetworzonej żywności) dodają smaku i pomagają zwalczać choroby, od cukrzycy po raka. Najprostsze pesto z bazylii to smaczny sposób na wzbogacenie diety.

5. Menu jest bardzo obfite, więc nie znudzisz się i nie będziesz głodny
To więcej niż kuchnia grecka i włoska. Poszukaj przepisów z Hiszpanii, Turcji, Maroka i innych krajów. Wybieraj produkty, które bazują na podstawach: lekki łosoś, feta, duża ilość świeżych owoców i warzyw, oliwa z oliwek i produkty pełnoziarniste dają szerokie pole do popisu. Będziesz miał okazję zjeść bogate i smaczne potrawy, takie jak pieczone słodkie ziemniaki, hummus, czy nawet pasta z fasoli Lima. Trawisz je powoli, dzięki czemu dłużej czujesz się pełny. Głód nie jest problemem, kiedy można zjeść orzechy, oliwki lub kęsy niskotłuszczowego sera, gdy pojawia się nagła ochota na małe co nieco. Feta i halloumi mają mniejszą zawartość tłuszczu niż cheddar, a mimo to nadal są smaczne.

6. Przyprawy zaskakująco dobrze komponują się z pożywieniem
Liście laurowe, kolendra, oregano, rozmaryn, czosnek, pieprz i cynamon dodają tyle smaku, że nie będziesz musiał sięgać po solniczkę. Niektóre spośród przypraw mają również korzyści zdrowotne. Na przykład kolendra i rozmaryn zawierają przeciwutleniacze i składniki odżywcze zwalczające choroby.

7. Nie musisz rezygnować z alkoholu
...ale pamiętaj, by twój wybór padał zawsze na czerwone, wytrawne wino. Kieliszek do posiłków jest powszechną praktyką w wielu krajach śródziemnomorskich, gdzie posiłki są często spożywane w gronie rodziny i przyjaciół. Niektóre badania sugerują, że dla niektórych osób nawet jeden kieliszek dziennie w przypadku kobiet i dwa w przypadku mężczyzn mogą być dobre dla serca. I wiedz, że czerwone wino jest zdrowsze niż białe.

8. Twoje serce będzie ci wdzięczne
Prawie wszystko w tej diecie jest dobre dla twojego serca. Oliwa z oliwek i orzechy pomagają obniżyć poziom „złego” cholesterolu. Owoce, warzywa i fasola pomagają utrzymać drożność tętnic. Ryby pomagają obniżyć poziom trójglicerydów i ciśnienie krwi. Nawet codziennie wypijany kieliszek wina może być dobry dla twojego serca z uwagi na polifenole! Jeśli nigdy nie zakochałeś się w rybach, wypróbuj inspirowaną kuchnią śródziemnomorską grillowaną sałatkę z pstrąga z cytryną i estragonem.

9. Twój mózg będzie lepiej pracował
Ta sama dobroć, która chroni twoje serce, jest również dobra dla twojego mózgu. Nie jesz złych tłuszczów i przetworzonej żywności, które mogą powodować stany zapalne. Zamiast tego, pokarmy bogate w przeciwutleniacze sprawiają, że ten styl odżywiania jest wyborem przyjaznym dla mózgu.

10. Schudniesz!
Na ten punkt prawdopodobnie czekałeś najbardziej, prawda? Można by pomyśleć, że ciężko będzie zrzucić nadmiar kilogramów, jeśli jesz orzechy, ser i oleje. Ale śródziemnomorskie podstawy (i wolniejszy styl jedzenia) pozwalają poczuć się sytym i zadowolonym. A to pomaga ci trzymać się diety. Regularne ćwiczenia są również ważną częścią stylu życia.
Czytaj też:
Czy oliwki są dobre na odchudzanie? Odpowiedź może zaskoczyć
Czytaj też:
Dieta śródziemnomorska redukuje masę ciała i poziom cholesterolu dzięki zmianie mikrobiomu jelitowego