Dietetyk mówi, jaki jest największy błąd podczas odchudzania. Tak większość rujnuje efekty diety

Dietetyk mówi, jaki jest największy błąd podczas odchudzania. Tak większość rujnuje efekty diety

Dodano: 
Odchudzanie się
Odchudzanie się Źródło:Pexels
Odchudzacie się, wasza dieta jest pełna wyrzeczeń, a mim tego nie widzicie żadnych rezultatów? Znany dietetyk podaje największy błąd, jaki popełnia wiele osób, walcząc z niechcianymi kilogramami. 

Zdarza się, że staramy się odchudzać, jednak nie tracimy kilogramów. Przyczyną tego mogą być różnego rodzaju choroby, jednak w przypadku osób zdrowych często jest to po prostu nieumiejętne odchudzanie się. Unikając powszechnych błędów, wasze odchudzanie stanie się znacznie prostsze, ale przede wszystkim bardziej efektywne. Pamiętajcie również, że podczas walki z nadprogramowymi kilogramami, poza odpowiednim odżywianiem, bardzo ważna jest regularna aktywność fizyczna, ale też nawodnienie organizmu.

Jaki jest największy błąd na diecie?

Michał Wrzosek, doktor dietetyki, opublikował na swoim profilu na Instagramie nagranie, w którym zauważył, że większość osób, które rozpoczynają odchudzanie myśli, że musi jeść szczególne produkty, a przy tym także zrezygnować ze wszystkiego, co jedli wcześniej. Okazuje się, że skuteczne odchudzanie wcale nie na tym polega.

„Jestem na diecie i nie jem pieczywa” to chyba jedne z najczęstszych słów, jakie słyszę od osób, które próbują schudnąć. Dużo ludzi, jak próbuje schudnąć, to zaczyna to odchudzanie od rzeczy, które tak naprawdę są mało istotne w odchudzaniu. Eliminują pojedyncze produkty, jak na przykład pieczywo, makaron czy węglowodany. Zaczynają jeść pięć posiłków w ciągu dnia, jak by to było najważniejsze, czy dbają o to, żeby jeść idealnie co trzy godziny z zegarkiem w ręku – zauważył specjalista.

Co jest ważne w czasie odchudzania?

Ekspert podkreślił, że wyżej wymienione zasady są bardzo mało istotnymi rzeczami podczas odchudzania. „Ważna jest przede wszystkim ilość spożywanych kalorii. Bo trzeba być w deficycie energetycznym, czyli jeść mniej kalorii niż spalamy w ciągu dnia. I to nie przez jeden dzień, bo konsekwencja w diecie jest najważniejsza” – powiedział dietetyk.

Ekspert dodał, że później ważna też jest ilość białka i błonnika pokarmowego, ogólny rozkład makroskładników i to, żeby dieta była dobrze zbilansowana, czyli zawierała wszystkie niezbędne witaminy, składniki mineralne. „Dlatego oczywiście jakość jedzenia też jest bardzo ważna” – podsumował ekspert. Koniecznie zobaczcie, jakie są sprawdzone sposoby na odchudzanie.

Czytaj też:
Fit naleśniki z płatkami owsianymi to najlepsze śniadanie. Robię je ekspresowo z 3 składników
Czytaj też:
Jedz te nasiona, by schudnąć i wspomóc trawienie. Na horyzoncie nowy superfood

Opracowała:
Źródło: Odżywianie WPROST.pl / Instagram/michal_wrzosek