Fit tiramisu możecie jeść bez wyrzutów sumienia. Jego przygotowanie zajmie wam 5 minut

Fit tiramisu możecie jeść bez wyrzutów sumienia. Jego przygotowanie zajmie wam 5 minut

Dodano: 
Tiramisu
Tiramisu Źródło: Unsplash
To najprostszy przepis na fit tiramisu. Ten obłędnie pyszny deser przygotujecie w kilka minut. Możecie też cieszyć się jego jedzeniem nawet wtedy, gdy jesteście na diecie. Dotychczasowe efekty wcale nie przepadną. Tłumaczymy, jak zrobić takie dietetyczne tiramisu.

Tiramisu to pyszny i popularny włoski deser, który cieszy się dużą popularnością na całym świecie. Jest też uwielbiany w naszym kraju. Ma bogaty, kremowy smak z wyraźnym aromatem kawy i delikatną nutą alkoholu. Osoby na diecie często muszą jednak rezygnować z jedzenia tej słodkości, ponieważ jest ona dość kaloryczna. Mamy jednak przepis na zdrowszą i mniej tuczącą alternatywę dla tego popularnego deseru. Koniecznie spróbujcie też musu czekoladowego, który nie pójdzie w boczki. Idealne na diecie sprawdzi się też fit ptasie mleczko, które jest tak samo pyszne jak to ze sklepowych półek.

Jak zrobić dietetyczną wersję tiramisu?

Istnieje bardzo wiele wersji przepisów na tiramisu. Nasz jest doskonały dla osób, które są aktualnie na diecie odchudzającej, jednak mają ochotę na coś słodkiego. Okazuje się, że taka mała przyjemność wcale nie musi odbić się negatywnie na waszej wadze. Wystarczy, że wysokokaloryczny serek mascarpone zastąpicie innym składnikiem. Chodzi o użycie popularnego skyru, czyli jogurtu typu islandzkiego. Należy też zrezygnować z dodatku jaj i cukru (w przeciwieństwie do klasycznego przepisu na tiramisu). Przepis na dietetyczne tiramisu nie zawiera również alkoholu, który dostarcza do naszego organizmu jedynie puste kalorie.

Przepis: Fit tiramisu

Ten pyszny deser możecie jeść bez wyrzutów sumienia nawet wtedy, gdy jesteście na diecie odchudzającej.

Kategoria
Deser
Rodzaj kuchni
Włoska
Liczba porcji
4

Składniki

  • 1 łyżeczka kakao,
  • 18 biszkoptów podłużnych,
  • 300 g skyru waniliowego (2 opakowania),
  • łyżka kawy rozpuszczalnej.

Sposób przygotowania

  1. Przygotujcie biszkoptyNajpierw przygotujcie małe naczynie. Zaparzcie kawę i poczekajcie, aż wystygnie. Następnie, gdy już będzie chłodna, namoczcie w niej 6 biszkoptów (zróbcie to tylko z wierzchu). Ułóżcie je na dnie naczynia suchą stroną do dołu – tak, by tworzyły razem równą warstwę.
  2. Ułóżcie warstwy deseruSerki skyr przełóżcie do innego naczynia i podzielcie na 3 równe porcje. Pierwszą z nich nałóżcie na biszkopty. Później zamoczcie 6 kolejnych biszkoptów w kawie i ułóżcie je na warstwę skyru. Przykryjcie je kolejną porcją serka. Ostatnie 6 biszkoptów również namoczcie w kawie i powtórzcie poprzednią czynność.
  3. Wstawcie deser do lodówkiWierzch deseru posypcie kakao – użyjcie do tego sitka. Deser odstawcie do lodówki na około 4-5 godzin. Po tym czasie możecie się już zajadać tym pysznym i dietetycznym tiramisu.

Fit tiramisu w słoiczku

Jeśli macie ochotę, by odrobinę urozmaicić ten deser – przygotujcie go w specjalnych słoiczkach. Taki sposób podania z pewnością zrobi wrażenie na gościach. Dno słoiczka należy wyłożyć biszkoptami, a następnie pokryć je jogurtową masą. Czynność tę powtórzcie jeszcze dwa razy, układając kolejne warstwy. Z kolei wierzch deseru obficie obsypcie kakao.

Deser nabierze ciekawego smaku i chrupkości, jeśli dodatkowo posypiecie go zmielonymi orzechami laskowymi lub migdałami. Możecie postawić też na „owocowe akcenty”, takie jaki kawałki malin, truskawek, czy mango. Owoce dostarczą również naturalnej słodyczy deserowi.

Jogurt skyr pomoże w walce z dodatkowymi kilogramami

Cały sekret przygotowania dietetycznego tiramisu tkwi właśnie w użyciu skyr'u. Ten jogurt typu islandzkiego zdobywa coraz większą popularność w naszym kraju. Nic dziwnego, ponieważ jest gęsty, sycący i bardzo zdrowy. Charakteryzuje się on dużą zawartością żywych kultur bakterii, witamin i minerałów oraz niską kalorycznością.

Najlepiej jest wybierać naturalny skyr bez żadnych dodatków – wtedy będziecie mieć pewność, że nie zawiera on zbędnych kalorii, ale też barwników, konserwantów i innych substancji chemicznych. Dodatkowo spożywanie skyru pod różnymi postaciami (nie tylko jako składnik tiramisu) sprawi, że nie będziecie mieć ochoty na słodkie przekąski między posiłkami, co jest szczególnie istotne podczas procesu odchudzania. Taki jogurt skandynawski zapewnia uczucie sytości na długi czas.

Czytaj też:
Czy można jeść jogurt na diecie odchudzającej? Dietetyczka dała konkretną odpowiedź
Czytaj też:
Jesienny koktajl odchudzający z kardamonem. Pijcie, a oponka z brzucha zacznie znikać

Opracowała:
Źródło: Odżywianie WPROST.pl