Placki z cukinii bez smażenia zrobicie raz-dwa. Koniec z pryskającym olejem

Placki z cukinii bez smażenia zrobicie raz-dwa. Koniec z pryskającym olejem

Dodano: 
Placki z cukinii
Placki z cukinii Źródło:Shutterstock
Placki z cukinii to szybka i wyjątkowo smaczna potrawa. Okazuje się, że ich przygotowanie może być jeszcze łatwiejsze. Wystarczy, że zamiast smażenia wybierzecie inny sposób.

Trwa właśnie sezon na cukinię, a więc jest to najlepszy czas na przygotowywanie placków z tego warzywa. Będą idealne na lekki obiad, kolację czy przekąskę w ciągu dnia. Ich przyrządzenie jest dość proste, nie zajmie wam ono też dużo czasu. Jeśli więc szukacie pomysłu na lekkostrawne danie – koniecznie postawcie na placki z cukinii. Dodatkowo wcale nie musicie smażyć takich placków na patelni – śmiało możecie z tego zrezygnować. Nie tylko zaoszczędzicie czas, ale potrawa będzie wtedy też zdrowsza.

Placki z cukinii z piekarnika

Dla niektórych osób smażenie placków z cukinii może być dość niekomfortowe – olej czasami pryska, dodatkowo w domu może być wtedy też wyczuwalny jego zapach. W takiej sytuacji świetnym rozwiązaniem jest upieczenie ich w piekarniku. W ten sposób będą mniej tłuste od tych smażonych, a równie pyszne. Staną się też wspaniale chrupiące. Taka metoda będzie też doskonała dla osób, które są na diecie, zwłaszcza że cukinia jest też warzywem niskokalorycznym. Zyskacie też czas, w którym musielibyście pilnować placuszków na patelni, odwracać je i zdejmować. Żeby przygotować takie placki z cukinii z piekarnika wystarczy, że na blachę wyłożoną papierem do pieczenia i delikatnie skropioną olejem roślinnym, położycie placuszki.

Przepis: Placki z cukinii z piekarnika

Placki z piekarnika będą jeszcze zdrowsze, ale równie pyszne, co te usmażone na patelni. 

Kategoria
Dodatek
Rodzaj kuchni
Tradycyjna
Liczba porcji
6

Składniki

  • 2 średnie cukinie,
  • 60 g startego parmezanu,
  • 60 g mąki pszennej,
  • 1 duże jajko,
  • 2 ząbki czosnku przeciśnięte przez praskę,
  • drobno posiekany pęczek szczypiorku,
  • sól i pieprz.

Sposób przygotowania

  1. Zetrzyjcie i odsączcie cukinieNajpierw zetrzyjcie cukinie na tarce o dużych oczkach. Następnie przy użyciu ręcznika papierowego odsączcie je z nadmiaru wody. Możecie również posypać je solą i odstawić na około 30 minut.
  2. Przygotujcie masęKolejny krok to przygotowanie masy na placki z cukinii. Warzywo wymieszajcie z jajkami i dodajcie pozostałe składniki: starty parmezan, mąkę, czosnek, szczypiorek oraz przyprawy. Całość wymieszajcie tak, by powstała jednorodna masa.
  3. Wyłóżcie placki na blaszkę do pieczeniaPlacki połóżcie na blachę do pieczenia wyłożoną pergaminem lub skropioną olejem. Pieczcie je przez około 20 minut w piekarniku rozgrzanym do 200 stopni Celsjusza z funkcją termoobiegu.

Z czym podawać placki z cukinii?

Placki z cukinii możecie podawać z podobnymi dodatkami, z jakimi serwuje się placki ziemniaczane. Będą świetnie smakować z kwaśną śmietaną, jogurtem lub domowym sosem czosnkowym. Pyszne będą również z sosem pieczarkowym, gulaszem lub wędzonym łososiem i koperkiem. Dobrym pomysłem jest także posypanie ich serem pleśniowym lub serem feta. Jeśli jesteście fanami bardziej wyrazistych smaków – postawcie na pomidorową salsę lub słodko-ostry sos.
Zarówno dodatki jak i składniki placków z cukinii możecie modyfikować według własnych upodobań. Placki z cukinii możecie również podawać jako dodatek, na przykład do mięsnych potraw. Doskonale jednak będą też smakować solo.

Jak zrobić placki z cukinii, żeby były chrupiące?

Co zrobić, żeby placki z cukinii wyszły wyjątkowo chrupiące? Wystarczy, że zastosujecie prosty trik. Przede wszystkim przed przygotowaniem placuszków warzywo należy porządnie odcisnąć z nadmiaru wody. Dodatkowo możecie je też posolić i odstawić na pół godziny – sól również wyciągnie nadmiar wody z cukinii. Żeby jeszcze bardziej ograniczyć jej ilość – w przypadku większych i starszych cukinii, możecie wydłubać łyżką ich środki z pestkami. Pamiętajcie jednak, że odciśnięta masa powinna być odrobinę mokra – w przeciwnym razie placki wyjdą zbyt suche. Im cieńsze placuszki uformujecie z warzywnej masy – tym bardziej chrupiące będą po upieczeniu.

Czytaj też:
Placki ziemniaczane bez piekarnika i patelni. Gotowe w kilka minut
Czytaj też:
Placki ziemniaczane bez tarcia ziemniaków. Jest na to prosty patent

Źródło: Odżywianie WPROST.pl