Jeśli chcesz schudnąć, jedz te owoce i warzywa. Może cię to zdziwi, ale są wśród nich ziemniaki

Jeśli chcesz schudnąć, jedz te owoce i warzywa. Może cię to zdziwi, ale są wśród nich ziemniaki

Dodano: 1
Ziemniaki
Ziemniaki Źródło: Fotolia / Nitr
Każdy, kto zdrowo się odżywia lub chce stracić kilka kilogramów, wie, jak ważne jest włączenie do diety owoców i warzyw. Najnowsze badania opublikowane w Nutrients wskazują, które owoce i warzywa wpływają na trwały spadek wagi. Zaskakujące, że są wśród nich ziemniaki.

Ziemniaki, uznawane są za produkt wysokowęglowodanowy, są często wykluczane z jadłospisu osób, które chcą schudnąć. Zdaniem dietetyków z portalu Eat This, Not That! nie jest to słuszne. Są to warzywa pełne składników odżywczych, zdrowych węglowodanówbłonnika, co czyni je zdrowym dodatkiem do każdego planu diety odchudzającej.

„Ziemniaki są niskokaloryczne, zawarty w nich błonnik wspomaga odchudzanie. Kaloryczność gotowanych ziemniaków zależy od dodatków lub przypraw, które do nich dodajemy. Przykładem może być dodanie do nich masła, smalcu czy śmietany. To właśnie z tych dodatków osoby, które chcą schudnąć, powinny zrezygnować, a nie z ziemniaków” – wskazuje dietetyczka Trista Best, cytowana w portalu Eat This, Not That!

Cytrusy

Owoce cytrusowe, zwłaszcza: pomarańcze, grejpfruty, cytryny i limonki – to owoce, które najskuteczniej walczą z otyłością. Są niskokaloryczne i zawierają dużą ilość błonnika, dzięki temu po ich zjedzeniu długo ma się uczucie sytości. Grejpfrut zawiera również związek zwany naringeniną, który, jak wykazano w najnowszych badaniach, przeciwdziała otyłości – wskazuje ekspertka.

Warzywa kapustne

Warzywa kapustne, takie jak brokuły, kalafior, jarmuż i brukselka są niezastąpione u osób, które chcą pozbyć się nadwagi. Są niskokaloryczne, zawierają duże ilości błonnika, a ponadto zawierają przeciwutleniacze, które redukują procesy zapalne w organizmie.

Awokado

Chociaż awokado jest owocem wysokokalorycznym, to niezwykle pożądanym w diecie. Według dużego badania obejmującego ponad 55 400 osób, przeprowadzonego przez Adventist Health Study, regularne spożywanie awokado zmniejsza ryzyko otyłości o 15 procent w porównaniu do tych, którzy wykluczają go z diety.

„Awokado ma wysoką zawartość tłuszczu, ale w większości są to tłuszcze jednonienasycone, które uważane są za zdrowe Zwiększenie spożycia jednonienasyconych tłuszczów może pomóc zmniejszyć masę ciała i obwód talii” – wskazuje dietetyczka Trista Best.

Czytaj też:
Ten rodzaj cukru najbardziej szkodzi twojemu zdrowiu!
Czytaj też:
Czy zielone ogórki są zdrowe? Sprawdź, dlaczego warto je jeść

Opracowała:
Źródło: Eat This, Not That!
 1

Czytaj także