Jak opanować ochotę na słodycze? Wykorzystaj te sposoby

Jak opanować ochotę na słodycze? Wykorzystaj te sposoby

Dodano: 
Zachcianki na słodycze
Zachcianki na słodycze Źródło: Shutterstock
Kochasz słodycze, ale chcesz jednocześnie ograniczyć ilość cukru w diecie? Wypróbuj sposoby rekomendowane przez specjalistów.

Wprowadzenie nawet niewielkich zmian w diecie i codziennych nawykach ma znaczenie. Eksperci serwisu dla pacjentów pacjent.gov.pl podpowiadają, aby zmiany wprowadzać małymi krokami. Dotyczy to między innymi ograniczania słodyczy.

Jak skutecznie ograniczyć słodycze w diecie?

Jak podkreślają specjaliści, jeśli od razu wprowadzisz bezwzględny zakaz spożywania słodkich produktów, szybko może skończyć się to porażką. Wydzielając w diecie produkty zakazane i wprowadzając restrykcje, trudno będzie stosować się do tego długoterminowo. Lepszym rozwiązaniem jest stopniowe ograniczanie słodyczy i umiejętne wplecenie ich w jadłospis.

Co zrobić, aby ograniczyć słodycze w diecie?

  • zamień zwykłą czekoladę na gorzką,
  • wybieraj słodycze bez dodatku cukru,
  • jedz posiłki o stałych porach, aby uniknąć podjadania słodyczy,
  • nie kupuj słodyczy na zapas i nie trzymaj ich w domu,
  • zmniejsz porcje (zjedzenie kostki czekolady to nie to samo, co zjedzenie całej tabliczki),
  • ochotę na słodki smak zaspokajaj owocami lub słodkimi warzywami (np. marchwią),
  • napoje z dodatkiem cukru zmień na napoje ze słodzikami,
  • dodaj o łyżeczkę mniej cukru do herbaty czy kawy, ograniczaj go stopniowo,
  • spróbuj zrobić słodycze, np. upiecz ciastka owsiane lub brownie fasolowe bez dodatku cukru.

Metoda małych kroków

Obok zmniejszenia ilości zjadanych słodkości, warto także ograniczyć ilość soli diecie, a jednocześnie zwiększyć ilość warzyw. Ale to nie wszystko. Jak przypominają eksperci, jednym z najważniejszych elementów zdrowego trybu życia obok zbilansowanej diety, jest też codzienna dawka ruchu. I wcale nie chodzi o spektakularne zmiany, które mogą być trudne lub niemożliwe do zrealizowania. Lepsza jest metoda małych kroków i rozpoczęcie zmiany już teraz.

Czytaj też:
Co jeść, gdy ciągle odczuwasz głód? Te produkty pomogą
Czytaj też:
Zmiksuj kawę z bananem. Prosty przepis na energetyczny napój

Źródło: pacjent.gov.pl
 0

Czytaj także